donderdag 18 februari 2016

We zijn er bijna - Almost there



Nadat ikkes Ollie op 16 Januari bij Ome Walter ben geweest voor mijn voetje moest ikkes het minstens 6 weken rustig aan doen. Nou wij kunnen vertellen.....dat valt nog niet mee als je zo een stuiterbal als Ollie bent en bovendien nog 2 apen in huis hebt die de boel graag op stelten zetten. Het vrouwtje heeft schorre stembanden van 5 weken "OLLIE NEE, OLLIE RUSTIG, OLLIE FOEI, OLLIE ZACHTJES" roepen,  De bench (ook wel bekend als het gevang) is dan ook vaak gebruikt de afgelopen weken. Maar het gaat beter en beter met ikkes. Alhoewel ikke af en toe toch nog licht met mijn pootje trek als ik toch weer iets te wild ben geweest, doet ik het gelukkig hartstikke goed. In de bench zit ikke haast niet meer, en het vrouwtje wil die eigenlijk weer terug in de schuur zetten. Alhoewel dat waarschijnlijk niet echt gewaardeerd word door Argos, want die heeft zijn intrek gedaan en vind zo'n eigen huisje eigenlijk best wel tof. Ook mag ikke sinds deze week weer naar het park, maar ikke mag nog niet los. We gaan het langzaam opbouwen zegt ut vrouwtje. Nou ikkes vind het allemaal veeeeeeels te langzaam gaan. Maar dat vrouwtje zegt dus gewoon dat ikkes moet luisteren omdat ikkes anders weer terug bij af ben. PFFFFF, dat is toch nie normaal. Wanneer mag ikkes nou eindelijk weer eens stuiteren en springen en spelen en de eendjes opjagen? We zijn er bijna zegt ut vrouwtje. Nou vooruit dan, dat moet ikkes dan maar geloven.


Argos in het gevang- Argos moving into the jailhouse
 
After being for a visit the doctor in January I had to take it slow for at least 6 weeks so my foot could recover. Let me tell you......taking it slow when you are a bully-bulldozer like me is not a easy thing to do. Especially if you have 2 more monkeys fooling around da house. Mummy has a sour throat from yelling "OLLIE NO, OLLIE SLOW DOWN, OLLIE STOP, OLLIE CUT IT OUT!" But me Ollie is not impressed with the yelling so she picked me up and trough me in da jailhouse (also known as crate or Bench) But we are almost 5 weeks futher now and I am doing pretty good. Some times I stil have a tiny little limp if I been naughty and played to hard. But other then that I a doing great. So Mummy thinks it is save to put away the jailhouse. Argos is not gonna like that, he moved in as soon as I got out and he seems to like the concept of living on your own. Off course he doesn't have to stay in with the door locked Like I Ollie had to. NOT FAIR! Also I have been in the park for the first time this week. I am still on the lease and not allowed off leash. Mummy says we are going to build up slowly, but I Ollie thinks it's way to slow. I want to run, and play and chase birds and stuff. Be patient Mummy says, we are almost there.
 

Geen opmerkingen: