zondag 3 mei 2015

Dagje naar Oostvoorne - Daytrip to Oostvoorne

Vandaag gaan we naar een hele nieuwe plek waar wij nog nooit geweest zijn. Maar er is strand  en water dus we hebben er zin in. Als we aankomen zijn er allemaal mensen die zich in rare pakken hijsen en flessen op hun rug doen. Dat is wel een beetje raar, maar wat gek is dat ze dan het water in gaan en heel lang onderwater blijven. Dat vinden we wel een beetje eng, zo lang kan je je adem toch niet inhouden? Ons vrouwtje zegt dat dat duikers zijn en dat ze dan onderwater ademen uit die flessen. Nou jaaaaaa seg..... Heel gek. Dan doet het vrouwtje ook zo'n gek pak aan en loopt het water in. Ikke Ollie wil er vanaf de kade inspringen om haar te redden, maar het baasje houd mij stevig vast. Baasje kijk nou, daar gaat ze...koppie onder. Ikke Ollie raak er een beetje van in de war. Maar gelukkig komt ze er al snel weer uit. Iets met een droogpak wat niet droog is ofzo. En kapotte seals dingen?? Ikke Ollie snap er helemaal niks van We  raken er allemaal een beetje  van in de war, maar gelukkig gaan we dan lekker wandelen en spelen zodat wij die onzin snel vergeten. Ikke Ollie ga ook het water in.
Zal even laten zien dat ik eigenlijk helemaal niet zo'n bangepoeperd ben. Maar niet met zo'n gek pak hoor, gewoon in mijn  blote bullebips  Die Myko die blijft dus gewoon op de kant staan en die wil dan mijn stok afpikken als ik terug aan de kant ben. Dacht het dus niet he! Mijn stok. Gelukkig snapt Argos het concept "met de stok spelen" niet helemaal dus ik hoef mijn stok maar aan 1 bull te verdedigen. Na ruim 3 uur ravotten gaan we weer weg. Jammer, want we vonden het best leuk hier. Daarna zijn de baasjes nog wezen lunchen en hebben wij braaf onder de tafel gelegen. Tenminste....tot die boxer binnenkwam. Toen moest de Ollie wel even blaffen hoor. Baasje segt ikke mag niet blaffen, maar ik moet toch even hallo zeggen? Ik ga maar weer onder de tafel liggen. Tsss. De rit terug naar huis hebben wij zwaar ronkend gedaan. Batterijtjes leeg, over en sluiten.

Today we have been to a new place. A lake at Oostvoorne.We have never been there before, but mummy say"s there is a beach and there is water so it should be fun. When we get there we see people wearing funny suits and carrying strange bottles on their back. Mummy say's they are divers, but we think it's freaky. We think it is really strange that all those people go in the water and stay under for so long. A bit scary if you ask us.  Mummy is going to dive also but fortunately daddy stays with us. Me Ollie want to jump into the water when I see my mummy go under. But daddy is holding me so I can't. Let me jump in daddy, mummy went under.
That can't be good! But then, after just 5 minutes, she is back.We are very happy, mummy not so much. Something to do whit a dry suit that isn't dry or something. We don't understand and we don't care. Mummy is back and now we can go for long walkies and playing in the water Yeah! Me Ollie goes into the water retrieving  back my stick. But not in a silly suit. Nooooo, I go in the water in my birhtdaysuit ;-) After 3 hours at the lake we go to a restaurant for a late lunch, but the humans get to eat and we get nothing but a bowl of water. Not fair is it? Then we go back in the car for a long ride home, snoring all the way of course. Dreaming about all our adventures from today.

Geen opmerkingen: