zaterdag 16 januari 2016

Op bezoek bij ome Walter- going to the vet (again)

Zoals jullie in de vorige blog al konden lezen was ikkes Ollie dinsdag een beetje ziekjes. Ikkes had koorts en was erg lusteloos. Nu voelde ikkes mijzelf weer een beetje beter en dacht dus om even lekker te spelen met mijn vriendje Argos.  Maar  ineens moest ik heel hard piepen en stond met een pootje in de lucht. Ikkes wilde er echt niet meer op staan, want mijn pootje deed heel erg zeer. Baasje en vrouwtje waren erg bezorgd om mijn pootje, want dit pootje is in november 2014 geopereerd. Toen had ikkes ook te hard gespeeld en mijn kruisbandjes kapot gemaakt. Ome Walter heeft die toen weer aan elkaar geknoopt terwijl ikkes daar aan het slapen was. En nu stond ik dus met datzelfde pootje in de lucht. Vrouwtje dacht misschien even rust en dan voorzichtig proberen om een stukje te lopen, maar dat ging niet zo goed. Ikkes zette 3 stappen en zakte er toen subiet doorheen en weigerde nog maar een stap te zetten. Dus heeft ze gebeld naar dierenkliniek Sleeuwijk ( http://www.dierenkliniek-sleeuwijk.nl/ ) om een afspraakje voor mij te regelen met ome Walter. Die had gelukkig de volgende dag nog een plekje voor mij. Dus de volgende dag moest ikkes in de auto en na een uurtje rijden waren we er. Vrouwtje zegt tegen mij rustig he, maar dat heb ikkes niet gehoord hoor. Die flappertjes zitten op mijn hoofd voor de sier, ik gebruik ze verder alleen als het mij uitkomt. Bovendien vind ikkes het altijd hartstikke leuk bij de dierendokter dus ikkes wil helemaal niet rustig zijn. Baasje en vrouwtje waren best een beetje bezorgd, maar ikkes was druk bezig met van alles. Zoveel geurtjes, andere bulletjes en andere hondjes. Ook waren de 2 dochtertjes van Marco in Sleeuwijk en die hadden een cup cake voor hun papa bij zich. Die wilden mij graag aaien met die cupcake nog in hun handjes. Marco had bijna geen cupcake gehad, maar het vrouwtje greep nog net op tijd in. Dus nu heb ik alleen wat knuffels gehad, maar ikkes had liever die cupcake gehad. Toen kwam ome Walter mij halen. Ikkes moet op de tafel en toen ging hij zo aan mijn zere voetje duwen en trekken. En ook nog erin knijpen. Nou seg, dat vond ikkes niet zo leuk. Toen moesten we naar een andere kamer, maar daar moest ik even wachten want er was een bulletje met een hele dikke buik die eerst op de foto moest. Daarna was ikkes aan de beurt en moest ikkes weer op tafel. Hebben ze foto's gemaakt van mijne pootje. Ome Walter zegt dat mijn kruisbandjes nog stevig vastgeknoopt zitten, maar dat ikkes wel een stevige opdonder heb gehad op aan de peesjes van mijn voetje. Nou mag ikkes 6-8 weken helemaal nix meer. Niet spelen, niet rennen, niet springen, niet loslopen, niet naar het strand. Ikkes mag echt helemaal niks meer. Baasje en vrouwtje zijn blij dat ik niet geopereerd hoef te worden, maar ikkes ben helemaal niet blij. Ikkes wil rennen en spelen en springen en naar het strand. Tsssss, het is niet eerlijk. En dan moet ik tot overmaat van ramp ook nog in de bench. Ikkes is het hier helemaal niet mee eens.......zit nu boos te zijn in mijn bench/gevangenis.
 
In de gevangenis - in prison
 
In the last blog you could read that me Ollie was a little bit sick. But Thursday I was feeling a little bit better and so I wanted to play a little bit with Argos. But while I was playing suddenly I screamed. I hurt my feet and hold it up in the air. Refusing to put any weight on it. Mummy and daddy are worried because I had surgery on that same paw a year ago. So I had to go to the vet for the second time this week. At the vet I had to go on the table and the vet was stretching and pinching is my painful paw. I did not like that all!  Then they took pictures also. Luckily I did not break anything and I don't need surgery. But I heavily bruised the tendons in my feet and so I need to be very, very calm for at least 6-8 weeks. No more playing, no more running, no more jumping, no more beach walkies. And they also are putting me in a crate they say. I am feeling really sorry for myself right now. Hope I can run and play soon, but for now I am sitting in my crate/prison being grumpy.

Geen opmerkingen: